Deze week interviewde Neil Cavuto Ken Langone, mede-oprichter van Home Depot en voormalig directeur van de NYSE in zijn show Your World. De Dow Jones eindigde vorige week voor de zesde achtereenvolgende week lager, wat de vrees voor een dubbele dip-recessie oproept. (Ken Langone gelooft dat deze in feite in het huidige moment zijn). De nieuwsmedia zoeken naar CEO’s en bedrijfsleiders om de juiste manier te vinden om door de gegevens te navigeren. Neil stelde Ken een scherpe vraag over Obama’s verklaring over zich geen zorgen te maken over een dubbele dip-recessie. Dit trok onze aandacht. Ken verklaarde dat Obama niet van zaken houdt en dat uit zijn acties blijkt dat hij er de waarde niet van inziet.

We betrapten Neil Cavuto op zijn show, Your World, en we zagen Ken Langone geïnterviewd, mede-oprichter van Home Depot en voormalig directeur van de New York Stock Exchange. De uitwisseling betrof recent nieuws dat de Dow Jones vorige week lager eindigde, wat de zesde dergelijke daling op rij was. Het nieuws is enigszins belangrijk, want dat is sinds 2002 niet meer gebeurd. Televisiedeskundigen zoeken mensen met een bewezen staat van dienst om de situatie uit te leggen. Wat onze aandacht trok, was een gerichte vraag die Neil aan Langone stelde naar aanleiding van een verklaring die hij had afgelegd over de opmerking van Obama dat hij zich geen zorgen maakt over een dubbele dip-recessie, iets waar Ken Langone zich zorgen over maakt, voor zover hij lijkt te voelen dat niets doen verwant is aan agressief tegen herstel zijn.

Ken Langone Geïnterviewd Over Neil Cavuto

Neil Cavuto werd gevraagd: Denkt u dat president Obama niet van zaken houdt? Houdt hij niet veel van zaken, of houdt hij niet van zaken in het algemeen? Waarom niet? waarop Langone antwoordde:

Oh, houdt absoluut niet van zaken. Hij vraagt het misschien. Ik weet niet wat hij denkt, maar zijn acties maken duidelijk dat hij ze niet leuk vindt. Hij ziet de waarde niet. Al dat geld dat aan banen wordt uitgegeven, creëert niet de banen die we nodig hebben. De particuliere sector schept banen. Het Home Depot, wij drieën, Bernie, Arthur en ik, 325.000 mensen. Ik had gisteren een meisje uit Arkansas dat me belde, met me praat aan de telefoon. Ze begon 14 jaar geleden als parttime kassier. Vanavond is ze districtmanager voor acht winkels.

Ik bedoel, dat is waar het bij het scheppen van banen om moet gaan.

Dus wat was Ken Langones advies voor de president? Hij ging terug naar wat een goede CEO maakt. Dat, hoewel het gemakkelijk is om achterover te leunen en politiek te spelen, de beste leiders, goed leiden . Ze nemen risico’s. Dit is wat hij zei:

Kijk, ik zal je deze concessie doen. Te veel mensen mogen grote Amerikaanse bedrijven leiden door de boot niet binnen het bedrijf zelf te laten schommelen. Dit heet politiek. Een bedrijfsleider moet af en toe moedig zijn. De bedrijven die geen leiders hebben die wel moed tonen, halen het niet. Ze halen het gewoon niet. Onderdeel van het runnen van een bedrijf – ik ben nooit CEO geweest, dus het is gemakkelijk voor mij om te zeggen wat een andere man zou moeten doen – maar de CEO’s die ik heb gekend en gerespecteerd, zijn altijd bereid geweest om de moeilijke beslissingen te nemen. Bossidy en Welch, Bernie, Arthur Frank Blake, Ross Perot en Mitch – ik zou kunnen doorgaan. Er liep één draad door ze allemaal. Het was de bereidheid en het vermogen om zich uit te spreken, ook al is het niet populair, omdat dit het juiste is.

Zakelijk leiderschap vergt moed. We hebben het gezien in onze eigen ervaring met gereedschapsfabrikanten. Toen Lithium-ion op de markt kwam, moesten bedrijven bijvoorbeeld besluiten om nieuwe technologie te gebruiken, waardoor veel van hun bestaande klanten mogelijk nieuwe tools nodig zouden hebben. Dit is een enorm risico. Sommige mensen namen dit risico en gaven klanten redenen om de nieuwe tools te WILLEN kopen. Meer ergonomie, langere looptijd en beter gereedschap met meer functies. Effectief leiderschap is niet bang om risico’s te nemen.

Dus wat geeft Ken als voorbeeld van slecht leiderschap? Eastman Kodak. Kodak was een eenzame wolf toen de wereld overging op digitale fotografie. Ooit een top-50-bedrijf, is Kodak nu vrijwel irrelevant in de wereld van digitale fotografie. We willen niet dat dit ons land nog eens overkomt. Om dit te voorkomen, hebben we leiderschap nodig dat bereid is de politiek opzij te zetten, risico’s te nemen en de economie om te draaien.

Neil Cavuto ging hier specifiek op in en vroeg Ken: wat zegt dat over ons land nu, waar we nu staan? Ben je een grote patriot, behalve dat je een bezorgde man bent. Ben je bang dat je in een dubbele duik gaat? Ken antwoordde:

Oh, ik denk dat we nu in een dubbele dip zaten. Ik denk op dit moment, deze economie kijkt, werkloosheid niet 9 procent. Het is 18 procent. We zitten in de problemen. We hebben biljoenen dollars uitgegeven aan de drie keynesiaanse economieën. Ik heb het vijftig jaar geleden op de universiteit geleerd. Ze noemden het pump-priming. De pomp wordt gestart en de pomp werkt dan op eigen kracht. We zijn hier aan het pompen en het houdt geen stand.

Wat denk je? Is dit het begin van een dubbele dip-recessie. Zo ja, wat gaat dit met uw handel of bedrijf doen? Hoe bereid je je voor om vol te houden en jezelf klaar te stomen voor succes?